hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان >  جلسه مسئولان قضایی گلستان با روسای شوراهای شهری و روستایی استان

به مناسبت روز شوراها ؛

 جلسه مسئولان قضایی گلستان با روسای شوراهای شهری و روستایی استان

به مناسبت فرا رسیدن ۹ اردیبهشت ماه نخستین روز هفته «شوراها» نشست صمیمی حیدر آسیابی رییس کل دادگستری گلستان و محمود اسپانلو دادستان شهرستان گرگان با جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهر، بخش و روستاهای استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری گلستان از آمادگی دستگاه قضایی استان برای  برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به شوراها به منظور کاهش تحلفات و جرایم در این حوزه خبر داد.

حیدر آسیابی در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گفت: متاسفانه بخش مهمی از تخلفات و جرایم در حوزه شوراهای شهر به علت ناآشنایی اعضای این شوراها نسبت به قوانین ، مقررات و تکالیف حوزه کاری این اعضاست و همان طور که خود اعضا در این جلسه درخواست داشتند برای  آشنایی اعضا با این قوانین آماده برگزاری دوره های آموزشی هستیم.

 
آسیابی گفت:  هدف از ایجاد تشکیلات شوراهای اسلامی شهر و روستا  فراهم کردن بستر برای  مشارکت مردم در اداره امور مربوط به شهر و روستای محل زندگی آنان است .
آسیابی گفت: بیشترین خدمات دادگستری گلستان در حوزه حقوق عامه  مربوط به روستاهاست که  یکی از شاخص ترین موارد آن مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال بود که درنتیجه 15 هزار مسکن روستایی در 300 روستای استان تعیین تکلیف و سنددار شد .

  وی در ادامه سخنان خود  گفت: از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار داریم ، بیشتر از دیگران به قانون احترام بگذارند و آن را رعایت کنند.
وی گفت: از آنجا که وظایف شورا عمدتا به حقوق عمومی بر می گردد باید ارتباط نزدیکی بین شوراها و دادستان باشد.
علی اکبر بصیرنیا رئیس شورای اسلامی گلستان هم در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی راهکارهای استفاده بیشتر از ظرفیت شوراها در کنار دستگاه قضایی برای خدمت به مردم است .
وی گفت: در گلستان  سه هزار و 403 نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستاها هستند .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد